1980’li yıllarda, Avrupada’daki Karahasanlıların dayanışmasını ve yardımlaşmasını esas alan çalışmalar, rahmetli Mehmet KAHRAMAN’ın öncülüğünde, uzun bir süre gayriresmi şekilde devam etmiştir. Neticede AKARDER kurulmadan önce önemli uygulamalar sebebiyle AKARDER, hatırı sayılı bir tecrübenin ürünü olarak, Avrupa’da yaşayan ve tamamı akraba ve hısım olan Karahasanlılar tarafından, resmi olarak 19.02.2004 tarihinde, Bonn’da, tüzük esasına göre kurulmuştur.
1980’li yıllarda, Avrupada’daki Karahasanlıların dayanışmasını ve yardımlaşmasını esas alan çalışmalar, rahmetli Mehmet KAHRAMAN’ın öncülüğünde, uzun bir süre gayriresmi şekilde devam etmiştir. Neticede AKARDER kurulmadan önce önemli uygulamalar sebebiyle AKARDER, hatırı sayılı bir tecrübenin ürünü olarak, Avrupa’da yaşayan ve tamamı akraba ve hısım olan Karahasanlılar tarafından, resmi olarak 19.02.2004 tarihinde, Bonn’da, tüzük esasına göre kurulmuştur.
Tüzüğünde belirtildiği üzere derneğin;
- Avrupa’ya gelen Karahasanlıların kültürel uyumlarının sağlanması,
- Avrupa’da yaşayan Karahasanlıların karşılıklı bağlarının kuvvetlendirilmesi,
- Suç işleyen veya işsiz kalan gençlerin tekrar günlük yaşama uyum sağlamaları için yardımcı olunması,
- Cenaze ve hasta nakillerinde yardımcı olunması, maddi ve manevi yardımın sağlanması,
- Avrupa ve memlekette öğrenim görenlerin madden desteklenmesi,
- Okulları teknik açıdan desteklenmesi
gibi amaçları mevcuttur.
AKARDER’in tek gelir kaynağı ise üye aidatıdır. Üye sayısı 500 civarındadır. Üyelerin yarısı aidat ödemezken, diğer yarısının yarısı da aidatlarını zamanında ödemiyor. Aidatını ödemeyen üyeler hakkında tüzük hükümleri uygulanmamaktadır. Üyelerin büyük bir kısmı Avrupa’nın çeşitli yerlerinde ikamet etmektedir. Bir kısım üye de Türkiye’nin çeşitli yerleşim birimlerinde ikamet etmektedir.
AKARDER’in henüz herhangi bir binası veya bürosu mevcut değildir.
AKARDER’in bu günlere gelmesinde emeği geçen resmi ve gayriresmi başkanları:

Yazar profili

-
Elbistan doğumlu olan Taha, araştırmalarında özellikle Karahasanlılar tarihi ve kültürü üzerine yoğunlaşmaktadır. Yerel hafızayı belgelemek ve gelecek kuşaklara aktarmak amacıyla hem yazılı kaynaklardan hem de sözlü anlatılardan yararlanır.
Yazılarında en önemli ilke, delillere dayalı haber ve araştırma yaklaşımıdır. Spekülasyondan uzak, belgeler ve somut kaynaklarla desteklenen çalışmaları sayesinde okuyucularına güvenilir içerik sunar.
Teknoloji alanında da üretken bir çizgi izleyen Taha, araştırma verilerini düzenlerken ve yayınlarken açık kaynak yazılımları tercih eder. Bu yönüyle hem şeffaf hem de erişilebilir bir bilim anlayışını benimser.
Karahasanlıların göç yolları, yerleşim yerleri, sosyal yapısı ve kültürel mirası üzerine kaleme aldığı yazılar, hem Elbistan’ın tarihsel gelişimine ışık tutmakta, hem de akademik dünyaya katkı sağlamaktadır.
Taha, yerel kültürün korunması ve tarihsel hafızanın canlı tutulması için çalışmalarına kararlılıkla devam etmektedir.
Son yazıları
adminMayıs 19, 2025Yazarlarımız – Ahmet Taşağıl
adminMayıs 19, 2025Yazarlarımız – Taha Ceviz
adminMayıs 19, 2025Yazarlarımız – Sultan Doğan
adminMayıs 19, 2025Yazarlarımız – Fatih Alper Gültepe
